در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

..:: راز، موفقیت، شادکامی، قانون جذب، قدرت ::..
در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

..:: راز، موفقیت، شادکامی، قانون جذب، قدرت ::..

ویرچوال مموری Virtual Memory چیست؟

ویندوز از Virtual Memory برای در اختیار گذاشتن حافظه‌ای بیشتر از آنچه به طور فیزیکی روی سیستم وجود داره استفاده می‌کنه. وقتی همزمان چند برنامه رو اجرا می کنید، این برنامه ها یا دستورات از RAM مشترکی استفاده می کنند، پس به نظر میاد که شما RAM بیشتری احتیاج دارید. (ولی RAM که ندارید ...) در اینگونه موارد XP میزان استفاده هر برنامه یا دستور از حافظه در دسترس ( RAM ) رو کنترل کرده و مقداری از حافظه رو به برنامه‌ای که اجرا شده ولی در حال حاضر از اون استفاده نمی‌شه، اختصاص میده. در مرحله بعد XP با جابجایی و معاوضه، بخش‌های غیر فعال رو به صورت موقت از روی RAM برمی‌داره و در بخشی از Hard به نام Paging File ذخیره می‌کنه.

وقتی برای اجرای برنامه به بخش‌های ذخیره شده نیاز باشه، ویندوز اون بخش‌ها رو از Paging File صدا زده و برنامه رو اجرا می‌کنه. ویندوز XP از طرف دیگه به انتقال بخش‌های ساکن و غیر فعال برنامه‌های دیگه از RAM به Paging File برای دستیابی به حافظه بیشتر نیاز داره.

به خاطر داشته باشید که:Virtual Memory در XP طوری تنظیم شده که RAM رو به دو قسمت Page Pooled و Nonpage Pooled تقسیم می‌کنه. بخش Nonpage Pooled شامل فایل‌های دستوری و بخش مهمی از سیستم عامل می‌شه که هیچ وقت به Paging File فرستاده نمی‌شه و البته هر چیزی که در Page Pooled قرار می‌گیره، قابلیت انتقال به Paging File رو داره.

اصلاح تنظیمات Virtual Memory
در قاب Virtual Memory اندازه Paging File نمایش داده می‌شه. برای تغییر اندازه اون ، روی My Computer راست کلیک کنید و Properties را بزنید؛ اکنون به تب Advanced رفته و در قسمت Performance دگمه ی Settings را کلیک کنید، اکنون در قاب Performance Options هستید، به تب Advanced بروید و Change را کلیک کنید.

اندازه پیشنهادی Paging File هم با یک فرمول به دست میاد. اندازه فیزیکی RAM ضرب‌در یک و نیم. مثلا با یک حافظه 512 مگابایتی، اندازه پیشنهادی 766 مگابایت می‌شه‌.

برای بهبود عملکرد کلی سیستم از طریق اصلاح Virtual Memory ، دو راه وجود داره. یکی افزایش آن و دیگری انتقال Paging File به یک دیسک سخت دیگه که بهترین حالت هم با انجام راه دوم به دست میاد. البته برای این کار به یک هارد دیگه احتیاج دارید. اگه فکر می‌کنید که با انتقال Paging File از یک درایو به درایو دیگه می‌تونید سیستم بهتری داشته باشید، سخت در اشتباه هستید.
دلیل بهینه شدن در این حالت هم اینه که یک هارد وظایف سیستم عامل رو انجام میده و هارد دیگه فقط به Paging File اختصاص داره. برای انتقال، درایو C را از لیست انتخاب کنید. سپس گزینه No Paging File را انتخاب و بر روی Set کلیک کنید. در مرحله بعد از روی لیست، هارد دیگه رو انتخاب کنید. بعد گزینه Customize رو انتخاب کرده، اندازه‌های مناسب رو برای Initial و Maximize در کادرهای مربوطه تایپ و Set رو کلیک کنید. بعد از OK کردن، دوباره سیستم رو راه‌اندازی کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد