تنفس

به نام آنکه فکرت آموخت

تنفس

به نام آنکه فکرت آموخت

دعا کنیم


بیاییم در این شبها و روزهای عزیز برای نجات مردم فلسطین دعا کنیم .

بیاییم در این ماه مبارک برای مظلومیت کودکان و زنان غزه دعا کنیم .

بیاییم در شبهای زنده داری پیش رو برای نابودی ظالمان صهیونیستی از صحنه روزگار دعا کنیم .


نفس عمیق : خدایا تو را به مظلومیت رادمرد عدالت و راستی حضرت امیر (ع) دست ظالمان را از سر مسلمانان کوتاه کن

خدایا تو را به پدر یتیمان کوفه صهیونیسم را نابود بفرما.



کریم اهل بیت (ع)




آپلود عكس رايگان و دائمي



ما را غلام کوی حسن آفریده اند

مبهوت و مات روی حسن آفریده اند
ما را پیاله نوش شرابش رقم زدند
مست از خم و سبوی حسن آفریده اند
خورشید را به این همه نقش و نگارها
از طلعت نکوی حسن آفریده اند
روشن ز نور روی مهش گشته روزها
شب را اسیر موی حسن آفریده اند
آری ز مقدمش همه جا بوی گل گرفت
گل را ز رنگ و بوی حسن آفریده اند
از انبیاء و اولیا همه را صف به صف ببین
مدهوش خلق و خوی حسن آفریده اند
میل نگاه هر چه گدایان شهر را
ولله سمت و سوی حسن آفریده اند


میلاد یعقوبی


نفس عمیق :بخشش بیش از خویشاوندی محبت می آورد . حضرت علی (ع)

نفس عمیق :هر که در زندگی نانش نخورند ، چون بمیرد ، نامش نبرند . سعدی

دین داری


همه ی افراد به شیوه های متفاوتی دین داری می کنند هر کسی راه خودش را در دین طوری جستجو می کند که روحیه اش بر آن استوار است .دقت کردید همه ما به گونه های مختلفی از دین بهره می بریم عده ای اهل زیارتند ، عده ای اهل عبادت در تنهایی هستند ، عده ای بیشتر با جماعات هستند ، عده ای بیشتر کارهای سفارش شده عام المنفعه را انجام میدهند ، عده ای اهل هیئتند و با روضه ارتباط بهتری برقرار میکنند و عده ای حل مشکلات دیگران را سرلوحه کار خود قرار میدهند (تعداد این افراد به نظرم کمتر است ) عده ای در کوچکترین مسائل عبادی زیر و بم احکامش را می خواهند، دچار وسواسهای عبادی می شوند، عده ای دستورات اجتماعی را به کار می گیرند و عده ای سفارشات فردی را برمی گزینند .

همه اینها به گونه ای تنوع دینداری هایی مردم را در ذهن تداعی میکند .

در صورتیکه در دین مقدس اسلام به همه موارد سفارش شده  است ،گاهی به آنچه که بیشتر هم سفارش و تاکید شده کمتر توجه می کنیم و می دانیم که همه دستورات بیشتر برای رشد و تعالی خودمان است.

این بدین علت است که لایه های شخصیت ، عمیق تر از لایه های دین است . ابتدا ما به دنیا می آییم با همه ویژگیهای ارثی و محیطی( تربیتی ) امان و با تمام خصوصیت های اخلاقی و صفاتمان به سنی می رسیم و بعد دین داری می کنیم ، به همین دلیل است که همه ما به شیوه ها و روشهای مختلفی بر طبق روحیات و شخصیتمان راههای دینداری را می پیماییم

در سوره اسرا آیه 84  آمده است :

بگو هرکسی بر پایه ذات و طبیعت (خلق و خوی ) خویش عمل میکند و خدای ِشما به کسی که راه یافته تر است داناتر است .

کاش روشهای بهتری را برای دینداریمان برگزینیم .

بزرگی می گفت خط مستقیم نه تنها در هندسه ، بلکه در اخلاقیات هم کوتاهترین راهست .


نفس عمیق : مانند زنبور عسل باش که هر چه خورد ، پاک است و هرچه برجای نهاد شیرین است و هر شاخی که رویش بنشیند نشکند .  حضرت علی (ع)

توکل کن بیا ...


نصف شب رسیدیم شوش .هوا سوز داشت ، خیلی .قرار بود بیاید دنبالمان . ولی کسی منتظرمان نبود . برادرم گفت "بذار از راننده این وانت بپرسم بچه های سپاه کجا هستند . انگار سپاهی است . ماشین ،کنار خیابان پارک بود . ولی راننده پشت فرمان خوابش برده بود .

خودش بود . خیلی ناراحت شدم . شش ماه تمام که نیامده بود سراغمان هیچی ، حالا هم که آمده بودیم خوابش برده بود .


" چقدر شکسته شده بودی محمد . این را وقتی سرت را از روی فرمان ماشین بلند کردی ، فهمیدم . از آن همه چینی که به پیشانیت افتاده بود ، از آن همه تارهای سفیدی که بین ریش هایت دویده بود . آمده بودم دعوایت کنم . بگویم تو چه مردی هستی که زن و بچه ات را شش ماه به امان خدا ول می کنی و می روی ؟ بعد هم که دیدم خوابت برده ، می خواستم بگویم بعد از این همه وقت هم که ما آمده ایم ، خوابت برده .

اما همه ی اینها تا وقتی بود که چشم هایت را باز نکرده بودی .

خسته بودی محمد ، خسته . این یکی را از سرخی چشم هایت که انگار  خاطره ی خواب را فراموش کرده بودند ، فهمیدم .و از نگاهت که انگار سنگینی همه ی غم های دنیا را روی دوشش گذاشته بودند .

یادت هست ؟ نتوانستم چیزی بگویم . حتا نتوانستم جواب سلامت را هم بدهم . فقط دلم می خواست بگویم دلم برایت تنگ شده ، تنگِ تنگ .

.........

ایستاده ام کنار دریا . آسمان گرفته است . صدای باد بین موج های آب که خودشان را به ساحل می کوبند ، گم شده است . دریا طوفانی است . من رو به دریا ایستاده ام و گریه می کنم . می گویی " چرا اینقدر ناراحتی ؟" صدای تو است ، مطمئنم . چشم می گردانم که پیدایت کنم . فایده ای ندارد . دوباره می گویی " چرا نگرانی ؟ آخه من و تو که این دنیا را نمی خواستیم . "

هر طرف را که نگاه میکنم نمی بینمت . می خواهم فریاد بزنم " کجایی؟" اما صدایم در نمی آید . می پرسی " می خوای پیش من بیایی ؟" سرم را تکان میدهم، یعنی می خواهم . می گویی " پس خودت را بسپر به آب ."

می خواهم بگویم " من شنا بلد نیستم ، می ترسم ." می گویی "توکل کن ، بیا ."....


نیمه پنهان ماه شهید عبادیان به روایت همسر


نفس عمیق : گاهی یک نگاه را می شود یک عمر توصیف کرد ، گاهی یک روز را می توان یک سال توصیف کرد و اما چگونه این روح های بزرگ را می توان با اندکی توان توصیف کرد ...



رسول مهربانی

ن



نور اقراء تابد از آیینه ام     

کیست در غار حرای سینه ام

رگ رگم پیغام احمد میدهد   

سینه ام بوی محمد(ص) میدهد

جبرئیل امشب دمد در نای من 

قدسیان خوانند با آوای من

یا محمد(ص) منجی عالم تویی   

این مبارک نامه را خاتم تویی

یا محمد (ص) تو به خلقت رهبری 

اولین نور، آخرین پیغمبری

جسم بی جان بشر را جان تویی  

این پریشان گله را چوپان تویی

اولیا در محضرت استاده اند  

انبیا پشت سرت استاده اند

شیعه از اول شما را یافته  

در شما نور خدا را یافته


اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


نفس عمیق :مبعث پیامبر(ص) رحمت و مهربانی بر همگان مبارک




رها شدن



دقت کردید گاهی اوقات چقدر مسائل دست و پا گیر، ذهنمون را به خودش مشغول میکند و ما را از مسیرمان دورمیکند ، قید و بندهایی که از آنها بهره ای در زندگی نمی بریم .برای برگزاری یک مهمونی ،برای شرکت در یک جشن ، برای رفتن به یک سفر ،آنقدر دغدغه برای خودمان درست می کنیم که پشیمان می شویم از انجام دادن آنها و اگر هم انجام بدیم دیگر لذتی عایدمان نمی شود .تمام مدت خودمان را از دیدگاه دیگران مورد قضاوت قرار می دهیم . در قید و بند کامل و درست بودن آن کارها قرار می گیریم .

این قید و بندها گاهی تبدیل می شوند به ترسها و هراسها که مانند حصاری به دورمان کشیده می شوند و دست و پای ما را برای انجام خیلی از کارها می بندند ، به زبان ساده تر وقتی می خواهیم یک کار مهمی را ،که فکر هم میکنیم درست است انجام بدهیم ، آنقدر صغری و کبری آطرافش می چینیم ، که اگر فلانی این را بگوید، اگر اون موضوع را فلان شخص بفهمد و....بلاخره الی ماشالله عوامل باز دارنده در اطرافمان وجود دارد ، همه این عوامل با همه ذهنیت هایی که برایمان بوجود می آید تبدیل می شوند به ترسهایی که ما را از انجام آن کار باز می دارند .طوری دست و پای ما را آن افکار می بندد گویی  نمیتوانیم حرکتی بکنیم . ترسها آنچنان بر ما چیره می شوند و ما را از مسیرهای پیشرفت دور نگه میدارند و در گذر زمان می بینییم خیلی کارهایی که باید انجام می دادیم فقط به علت و جود این ترسها انجام ندادیم و حسرتی برایمان به جای خواهد گذاشت ...


اما باید جریان اصلی انرژی انسانیت را به مسیر خود برد و دیوارهایی که اشیا و مادیات و حرف ها و اشخاص برایمان ساخته اند را خراب کرد و خود را آزاد کرد ، حس خوب رهایش را از گرایش ها بیرون کشید و از همه ِ گیر و دارها رها شد و از اسارت همه قضاوتهای نادرست  بیرون آمد ، ترسها  و افکار نادرست را به دور انداخت ، باید رها بشویم ، رهایش را تجربه کنیم و از همهِ نگاه ها خودمان را مصون بداریم به جریان اصلی انسانیت بیاندیشیم و احساس رها بودن از همه قید و بندها را تجربه کنیم ، و در اندیشه "حال" زندگی کنیم آن وقت است که معنای لذت را خواهیم دانست و از زندگی لذت می بریم  و بابت همه ِ آرامش و آنچه از یک احساس خوب بدست می آوریم سپاسگزاری کنیم .


نفس عمیق : کسی که افکارش را عملی میکند در واقع عادت به توانستن را در خود ایجاد میکند .


ام ابیها


السلام علیک ایتها الصدیقه الطاهره





میلاد بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) بر همه ی عزیزان مبارک



نفس عمیق : پروردگارا تو را سپاس می گوییم که ما را زن آفریدی و از نعمت مادر بودن برخوردار کردی .

کارهای نیک



بلاخره سال نود و دو تمام شد و سال نود سه شروع شد ، اولین روز کاری سال نود و سه مبارک.

شروع همیشه به آدم یه حس خوب میده احساس قوت و قدرت میده  اونهم تو سال جدید با تمام تازه گی هایش .

اینکه تعطیلات باعث میشه خستگی دویدن روزهای متمادی از تن به در رود درست ! اما تعطیلات نوروزی امسال خیلی طولانی بود ، باعث تعجبه که در ایران اینهمه کارهای نکرده وجود دارد و باید در خیلی از کارها سرعتمان را بیشتر کنیم اما میبینیم روزهای تعطیل بسیاری داریم ، طولانی شدن تعطیلات رخوت و سستی می آورد...

کاش در سال جدید با خودمان عهد کنیم کارهایمان را بهتر و بیشتر انجام بدهیم شاید بهتر ِ بگیم کارهای بیشتر و بهتری انجام بدیم .

اریکسون دوران سالخوردگی را که مرحله صمیمیت در برابر انزوا است را اینگونه تعریف میکند ، اگر در دوران پیری به گذشته ِ خود نگاه کردیم و دیدیم که مراحل قبلی را به خوبی طی کردیم و کارهای مثبت زیادی انجام دادیم در ما صمیمیت بوجود میاید و اما اگر در نگاه به گذشته امان مراحل را خوب طی نکرده باشیم حالت انزوای دوران پیری ما را فرا می گیرد که امروزه سالخوردگان ما زیاد به این حالت دچار می شوند ...

زمانی که راهی را شروع می کنیم همواره به پایان آن بیاندیشیم و زمانی که آن را به پایان رساندیم نقطه آغاز را فراموش نکنیم یادمان باشد که از صفر آمدیم و یادمان بماند که به صد می رسیم .

پس تا فرصت ها را از دست نداده ایم بیاییم کارهای خوب و تاثیر گزار انجام دهیم که اگر روزی به گذشته خود نگاه کردیم شاه راههایی از انجام کارهای نیکِ کمک به دیگران ، حل مشکلات و راهگشایی از آنان و شاد کردن دلهای غمگینی که میتوان براحتی گرد غم را از آنان زدود ،انجام داده باشیم و خوشحال از گذشته خود نشاط و شادی را با خود بهمراه داشته باشیم

روزگارتان پر بار باد



نفس عمیق :مراجعه مردم نزد شما برای رفع مشکلاتشان را نعمتی از جانب خدا بدانید و ملول نشوید.   حضرت علی (ع)


++ نرگس عزیز زیارت حرم پیامبر مهربانی (ص) و ائمه بقیع (ع)  و زیارت خانه خدای بزرگ روزی همیشه ات باشد

حج ات مقبول و سعی ات مشکور انشالله .