در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

..:: راز، موفقیت، شادکامی، قانون جذب، قدرت ::..
در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

در معادله زندگی آینده هیچ گاه با گذشته برابر نیست

..:: راز، موفقیت، شادکامی، قانون جذب، قدرت ::..

ثروتمندترین افراد جهان می‌گویند : ۱۰ عادت پول‌ساز

رازی وجود دارد که تقریباً هر فرد ثروتمندی از آن آگاه است. این راز خیلی مهم است زیرا استفاده از همین راز موجب ثروتمندی و تنعم این افراد شده است. راز بزرگی که از آن صحبت می‌کنیم به زیبایی در این جمله‌ی ارسطو خلاصه شده است: ما چیزی هستیم که بارها و بارها انجام می‌دهیم. خوب، باید متوجه شده باشید که این راز یک عمل یا فعالیت بخصوص نیست بلکه یک عادت است.

ثروتمندان با تحمل سختی و با عزم و پشتکاری بزرگ توانسته‌اند عادت‌های افراد ثروتمند را در وجود خود نهادینه و به زندگی خود اضافه کنند و اگر شما هم بتوانید با تمرین و تکرار این عادت‌ها را به جزئی از روال روزانه خود تبدیل کنید دیری نمی‌پاید که به امنیت مالی می‌رسید و به جرگه‌ی افراد ثروتمند می‌پیوندید.

در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ عادت تأثیرگذار ثروتمندترین افراد جهان را بررسی کنیم تا به آسانی بتوانید این عادات و علل مؤثر بودن آن‌ها را کشف و ذهن خود را برای پذیرفتن آن‌ها آماده کنید.


هدف‌گرا باشید.

افراد ثروتمند برای خود اهدافی تعیین می‌کنند که موجب کسب ثروت می‌شود. ثروتمندان اتفاقی پولدار نشده‌اند. ثروتمندان انسان‌هایی هدف‌گرا و آگاه هستند: هدف‌هایی برای کسب ثروت تعیین می‌کنند و در نهایت هم به اهداف خود می‌رسند. خود هدف‌گذاری تمرینی بسیار تأثیرگذار و ارزشمند است زیرا به شما کمک می‌کند حتی قبل از اینکه به ثروت برسید، پول مورد نیاز خود را ببینید و احساس کنید.

 

در هر زمان فقط بر روی یک هدف تمرکز کنید.

پرتو لیزر می‌تواند در سخت‌ترین اشیاء نفوذ کند – در واقع قادر است هر چیزی را برش دهد. – و این توانایی غیر معمول پرتو لیزر از قدرت تمرکز فوق‌العاده‌ی آن بر یک نقطه از شی‌ء نشئت می‌گیرد که با حفظ این تمرکز تا لحظه‌ی ذوب جسم مقابل می‌تواند به هر شیئی نفوذ کند. ثروتمندان معمولاً مانند پرتوهای لیزر هستند. آن‌ها اهدافی با ارزش تعیین می‌کنند، بر روی آن تمرکز می‌کنند و تمام تلاش، نیرو و فعالیت‌های خود را در جهت دستیابی به آن هدف هدایت می‌کنند و تا زمانی که به هدف خود نرسیده‌اند دست از تلاش و تمرکز بر نخواهند داشت. از طرف دیگر، افراد معمولی، غالباً نمی‌توانند بر اهداف و خواسته‌های خود به خوبی تمرکز کنند، کارهایی را انجام می‌دهند که زندگی بر سر راهشان قرار می‌دهد. برای ثروتمند شدن باید هدف‌گرا باشید و بر اهداف خود متمرکز بمانید.

 

برای زمان خود احترام زیادی قائل باشید.

برایان تریسی می‌گوید افراد ثروتمند به جای توجه به درآمد ماهیانه یا سالیانه به درآمد ساعتی خود توجه می‌کنند. از آنجا که بازه‌ی زمانی ثروتمندان ساعت است، هر وقت به فعالیتی غیرمولد و بیهوده مشغول شوند، خیلی سریع و ناخودآگاه به این مسئله فکر می‌کنند که با انجام این کار چقدر پول از دست خواهند داد. ثروتمندان زمان زیادی را به شبکه‌های اجتماعی یا تماشای تلویزیون اختصاص نمی‌دهند. همه‌ی روز را کار می‌کنند و حاضر نمی‌شوند حتی یک لحظه از عمر خود را بیهوده سپری کنند.

 

کم‌تر از درآمد خود خرج کنید.

شاید ساده به نظر برسد، اما راز ثروتمندی و تنعم فقط یک جمله است: کم‌تر از درآمد خود خرج کنید. مشکل بزرگ افراد متوسط و فقیر این است که هزینه‌هایشان به موازات افزایش درآمدشان رشد می‌کند. خانه‌های بزرگ‌تری می‌خرند، اتومبیل‌های لوکس و گران‌قیمت سوار می‌شوند اما هم چنان فقیر یا متوسط باقی خواهند ماند. بگذارید درباره‌ی این موضوع با مقیاس درصد صحبت کنیم: همیشه باید ۱۰% درآمد خود را پس‌انداز کنید اما درباره‌ی پس‌انداز خود نیز هوشیار و زیرک باشید. همان طور که وارن بافت گفته: پولی را که بعد از خرج کردن باقی مانده پس‌انداز نکنید، پولی که بعد از پس‌انداز باقی مانده را خرج کنید. به گفته‌ی رابرت کیوساکی باید برای زندگی خود بودجه‌بندی صحیحی انجام دهید و همیشه سعی کنید بین درآمد و هزینه‌های خود ارتباطی منطقی برقرار کنید.

 

سخت کار کنید و از تمام وقت خود به خوبی استفاده کنید.

به جزء افرادی که ثروت زیادی را به ارث برده‌اند، تاکنون هیچ فرد ثروتمند تنبلی ندیده‌ام. ثروتمندان به سختی کار می‌کنند و برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود پیوسته تلاش می‌کنند و یک لحظه هم ناامیدی و خستگی به خود راه نمی‌دهند. انسان‌های سخت‌کوش خواه تاجر، خویش‌فرما یا حتی کارمند باشند نه تنها از دیگران عقب نمی‌مانند بلکه غالباً به رده‌های بالای سازمانی دست می‌یابند و هدایت کسب‌وکارها و چرخه‌های اقتصاد را بر عهده می‌گیرند. همیشه کارهایی را انجام می‌دهند که افراد معمولی قادر به انجامشان نیستند یا تمایلی به انجام آن‌ها ندارند.

 

به صورت مستمر بیاموزید و رشد کنید.

هر چه بیشتر بدانید، درآمدتان بیشتر می‌شود. قدرت یادگیری شما تعیین کننده توانایی کسب درآمد شماست. با اینکه سخت کار کردن و زحمت کشیدن مهم است اما کار سخت به تنهایی نمی‌تواند شما را ثروتمند کند. قبل از اینکه پولی به دست آید باید ارزشی خاص به جای آن داده شود و تنها راه افزودن ارزش به مشتریان و زندگی آن‌ها این است که در وهله‌ی اول به ارزش‌های خود بیفزایید. این فرآیند ارتقای ارزش تنها با یادگیری مستمر امکان‌پذیر است. سعی کنید به صورت مداوم و مستمر بر مهارت‌های خود بیفزایید و چیزهای جدید و عالی بیشتری را روزانه تجربه کنید.

 

با افراد ثروتمند نشست و برخاست کنید.

ثروتمندان دوست‌های فقیر ندارند. همان طور که این جمله‌ی قدیمی و پر معنا می‌گوید: «دوستانت را به من نشان بده تا به تو بگویم که هستی ». اجازه دهید توصیه‌ای ارزشمند در اختیارتان بگذارم: « شاید در این لحظه پول زیادی نداشته باشید، اما اگر با افراد ثروتمند یا آن‌هایی که پتانسیل ثروتمند شدن دارند بیشتر وقت بگذرانید روزی خواهد رسید که شما هم به گروه ثروتمندان پیوسته باشید.»

 

پشتکار داشته باشید.

ثروتمندان تسلیم نمی‌شوند. تقریباً ۹۹ % پولدارهای امروزی از راهی که تصور می‌کردند یا هدفی که برای خود تعیین کرده بودند ثروتمند نشده‌اند. قبل از اینکه به ثروت و تنعم برسند تلاش کردند، شکست خوردند و بارها و بارها این سیکل را تکرار کردند تا بالاخره به موفقیتی که انتظارش را داشتند دست یافتند. شاید در پروسه‌ی ثروتمند شدن پول زیادی از دست بدهید اما بهتر است تا زمان رسیدن به استقلال مالی که لیاقتش را دارید از اشتباهات و تجربیات خود درس بگیرید.

 

دست به ریسک‌های حساب ‌شده بزنید.

افراد ثروتمند حاضر به پذیرش ریسک هستند. وقتی که تصمیم بگیرند چه می‌خواهند تمام بهای لازم برای رسیدن به هدف خود را می‌پردازند حتی اگر به معنای ریسک بر کل دارایی و آینده‌شان باشد. اگر می‌خواهید پول‌دار شوید، از ریسک کردن نترسید. جسور و شجاع باشید. ریسک‌های حساب‌شده بکنید نه ریسک‌های احساسی. بدانید که هر کدام از تصمیمات شما هزینه‌ای در بردارد و هرگز تمام تخم‌مرغ‌های خود را درون یک سبد نگذارید.

 

سخاوتمند باشید.

ثروتمندان خیلی بخشنده‌اند. اگر به زندگی ثروتمندان در تاریخ مدرن نگاهی بی اندازید، حتماً پی به این نکته خواهید برد که اکثر افراد ثروتمند خیرانی بزرگ بوده‌اند: انسان‌هایی مانند راکفلر، اندرو کارنگی، بیل گیتس و … بیشتر ثروتمندان ایرانی که اغلب آن‌ها از قدیم‌الایام جزء طبقه‌ی بازاری بوده‌اند نیز از بانیان اصلی کارهای خیر در کشور عزیزمان ایران هستند. بخشندگی و سخاوت را برای خود عادت کنید و بدانید که همین عادت روزی شما را ثروتمند خواهد کرد (ان‌شاءالله).


منبع:http://4farda.com

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ترانه عشق پنج‌شنبه 6 آذر 1393 ساعت 13:30

مفید بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد